fredag 4 november 2022

Får jag inte missa ....

Klockan 18.30 i SVT 2, "Arkitekterna bakom Skogskyrkogården".

"I unga år vann arkitekterna Asplund och Lewerentz en tävling om den nya Skogskyrkogården, de skulle sedan komma att arbeta med denna skapelse under resten av sina liv. En film om tillblivelsen av världskulturarvet som också blir ett drama om konst, vänskap och svek."

Eva i Tyresö vittnar ofta lyriskt om hur underbart vackert där är (på kyrkogården) och när jag om drygt två veckor ska tillbringa nästan en hel vecka i såväl Upplands Väsby som Ekerö, dåååå kanske ...?

Annars får det bli till våren.

Och så ett kort-kort program från NRK om gatukonst av ett annat slag. 

Men bäst av allt: säsong 3 av The Split är på gång! 

9 kommentarer:

Rexxie sa...

Har sett programmet om Skogskyrkogården, riktigt bra!

Elisabet. sa...

Rexxie: jag litar på ditt omdöme! Ska titta på det snart.

Babsan sa...

Tänk om dukunde ta en sväng till Uppsala så kunde vimses där

Babsan sa...

Men nu slant jag med bokstäverna😂😂😂

Elisabet. sa...

Babsan: jag ska kolla hur det blir när vi är uppe! Det skulle vara så trevligt!

Cecilia i Houston sa...

Mina morföräldrar är begravda på Skogskyrkogården. Jättefint - och stort.

Vi är också fans av The Split. Såg säsong 3 för ett par veckor sedan och det var fortfarande bra!

bettan sa...

Programmet om Skogskyrkogården har jag sett tidigare. Mycket sevärt. Så vackert. Nån gång kanske ska ett besök bli av?

Elisabet. sa...

Cecilia i Houston: se där! Pratade med Eva från Tyresö på morgonen och hon sa precis det: "du kan inte a n a Elisabet hur stort det är!"

Elisabet. sa...

Bettan: ja, jag SKA ta mig dit, nu ska det ske!