måndag 20 mars 2023

   Dagens fönster ... och lite till. 

Ja, den här våren bjuder sannerligen inte på solsken så där så man tröttnar på det, nej, nu norpar jag en bild från i somras, en dag när det var ljust och fint ute, ja, så pass att jag fick dra för spetsgardinen för att sila ljuset.

Vaknade i morse till dimma, duggregn och allt vad därtill hör. Det är inte annorlunda nu. 

På agendan? Köpte igår en stor förpackning blandfärs till bra pris och av detta har jag nu på morgonen gjort två stora laddningar med kålpudding. Den ena omgången är klar, den andra bidar sin tid i ugnen. Sååå skönt att kunna frysa in i portionsförpackningar och bara ta fram när det passar. 

Under tiden - medan jag stod och vid spisen och stekte vitkål - beskar pv äppelräden (vi har två) och tog in två skottkärrelass med ved och lite senare idag blir det en tur till posten i Harplinge och kanske även till Falkenberg (tapeterna till köket har kommit)  och 11-kaffe har vi redan hunnit med. 

Det är väl ungefär så spännande tillvaron kan bli. Intill mig ligger Sigge och en bit bort Harry. Båda sover ihopkurade. Och den kinesiske - alltid leende - presidenten i Kina ska nu hälsa på den inte såå ofta smajlande president Putin,. 

Själv koncentrerar jag mig på kålpuddingen.

5 kommentarer:

En vanlig man sa...

Fin bild.
Angående resethål sök i Google på ”reset paperclip”

En vanlig man sa...

… Google bilder

Kristina sa...

Vackert - med spetsgardin!

Anonym sa...

Aha!! Tack snälla! /E

Anonym sa...

Särskilt sommartid! Jag blir varm i hjärtat av dem! / Elisabet