söndag 30 april 2023

Valborgsfönstret och lite till ...

... fanns här i det gula huset, då, innan alla fönster byttes ut. Och där sitter mamma Ann-Gerd och tittar ut och där är glaset som Emma en gång gav mig i julklapp, med granar och tomtar i papp som är liksom ditklistrade på glaset. 

Gardinen med alla blommorna, förvandlades så småningom till svepning när pElle gick hädan. 


Och sista april idag. Kungen har födelsedag .., det ska eldas majbrasor och Harry är justerad i ena bakbenet, efter att igår ha busat våldsamt med dalmatinern Samba. Pv hjälper sin kusin Maria med att forsla bort grenar och annat .., och jag ska slänga överkasten Indira i tvättmaskinen. Det är bra torkväder idag.


Igår när vi körde från Ystad, upptäckte vi stora ängar fyllda med gullvivor!! Aldrig i mitt liv har jag sett såna mängder! I vår rabatt .., ser det ut så här. Jo, man blir minsann glad av det lilla också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alla vårblommor är så ljuvliga, men tror faktiskt att gullvivan är ljuvligast❣
Trevlig Valborg önskar din namne på ostkusten🙂

Anonym sa...

Till min namne på ostkusten: jag är benägen att hålla med dig! Primula veris var också det första ordet jag lärde mig på latin ,-). Älskar gullvivor! /Elisabet