onsdag 3 maj 2023

        Lite bättre ....


Det är ju underligt - eller kanske inte - att man ena veckan kan vara sprängfylld av energi, så där så det nästan inte finns några gränser .., för att några dagar senare känna sig mer som en latmask. Kanske berodde det på att jag hade längtat så förfärligt efter resan till Skåne och att det resulterade i någon slags mental trötthet. Efteråt, alltså. 

pElle var också trött mellan varven och allra tröttast var han såklart på sluttampen av sitt liv. Lilla pElle .., du var verkligen en fin katt. 

Någonting helt annat. Igårkväll råkade jag se ett inslag på Instagram .., det var den amerikanske republikanen - tillika talmannen i USA:s representanthus - Kevin McCarthy som under ett besök i Israel höll en presskonferens.  

Denne McCarthy blev då tillfrågad av en rysk journalist, ja, om denne hade fattat det rätt, att McC sviktade i stödet till Ukraina. 

Det kan jag säga att det gjorde han inte och det klargjorde han med besked. McCarthy tyckte att det var bedrövligt att Ryssland angripit Ukraina och borde dra sig ut. 

Detta gjorde mig så innerligt glad - eller kanske mer tacksam och rörd - att det finns andra sorters republikaner än Donald Trump, som ju minsann har aviserat att blir han vald till president, kan det bli andra bullar av för Ukraina - dvs - inte alls samma stöd. 
All heder åt denne Kevin McCarthy och jag skickade ett DM och tackade från hjärtat för vad han hade uttryckt. Om jag tror att han läser hundratusen meddelanden? Knappast, men jag ville ändå ha det sagt. 

Nu kom pv hem från jobbet och nu bär det iväg till Glommen! 
Ajöken, sa fröken.

5 kommentarer:

mossfolk sa...

Det känns ju hoppfullt ändå, att alla republikaner inte är likadana. Jag tycker fortfarande att det är totalt obegripligt, det här med krig.

Bert Bodin sa...

Det vore väl det sämsta betyg USA kan få, om man inte bland sina 330 miljoner invånare, kan få fram någon intelligent presidentkandidat.

Vore jag amerikan skulle jag storskämmas, annars.

Elisabet. sa...

mossfolk: ja, jag inser ju att det säkerligen finns hur många kloka republikaner som helst, men dessa ser i alla fall jag inte i några sociala medier eller i våra nyhetsprogram. Och det var så underbart med en som talade KLARSPRÅK.

Elisabet. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elisabet. sa...

Bert Bodin: visst är det så! Men tänk, att man t.om blir HÄPEN över att en republikan tycks riktigt klok.