fredag 5 maj 2023

 Uppdatering igen och en annorlunda semesterresa ..

  Jo, ordquizet fanns med, men jag trodde att det var förra veckans. 

  11 rätt av 12. Hade fel på fråga 6. Har aldrig hört  d e n  betydelsen av ordet tidigare.

  Sista frågan var en ren chansning och att den blev rätt, var enbart tur.

  Och resan ...? 

  Jo, jag ringde min syster i Skåne och hon berättade att dottern Rita nu var på semester. 

  "Du kan  a l d r i g   gissa var hon är!" sa min syster. 

  Nej, det kunde jag inte. Hon och väninnan ska tillbringa en vecka i Jordanien. 

  Det hade jag inte sett komma. Så intressant!

7 kommentarer:

Babsan sa...

9 rätt hade fel på sporten…..

Rexxie sa...

11 av 12 på ord. Missade på fråga 6 som jag aldrig hört ens!

Elisabet. sa...

Babsan: Grattis! (Men du har ofta så himla bra poäng!)

Elisabet. sa...

Rexxie: samma här, samma ord. Helt nytt för mig. Frågade Ecke och Britt (båda lärare), nej, dom hade inte heller hört den betydelsen, men Britt sa .."det är ju rätt logiskt, en gardinstång kan ju se ut som en baguett".

Turtlan sa...

Pinsamt bara 6 av 10 rätt på nutidsquiset. Men sen slog jag till med 11 av 12 rätt på ordförståelsen.

Ganska ok trots allt.

Elisabet. sa...

Turtlan: du har väl haft så mycket annat att tänka på. Du får komma igen nästa fredag ,-). Samma som mig på ordförståelsen.

Kristina sa...

Som vanligt - ingen talang för nutidsfrågor - 3 fel. Ordqvisset däremot: alla rätt! Vill säga att jag tycker så mycket om den prickiga muggen som dyker upp då och då i dina inlägg. Så läcker! Har faktiskt hittat nåt't liknande i en second-hand-affär (inspirerad av din). Är jag så nöjd över!