onsdag 17 januari 2024

Idag i Skallkroken ...



Håret stod åt alla håll och kanter .., vinden var isig, men oj, så vackert det var i hamnen!

Längst där ute simmade ett sällskap svanar. Tre vita och en grå. Kanske en fjolårsunge?

Jag hade klivit ut ur bilen för att ta några bilder; lämnade kappan i baksätet. Sticketröja och halsduk värmde gott.

En man kom gående, hukande i blåsten och med jackans kapuschong uppdragen. Han gick söderut.

Vi hälsade på varandra och jag sa - mer som på skoj -: "Jaså, du har vinterjacka på dig du ...?" och mannen log och sa att jo, så var det ju. 

Nära stranden - utanför bilden - satt mängder med fåglar på rad, alla vända åt samma håll, men alltför långt ifrån mig för att jag skulle kunna se vad det var för några? Kanske kajor, men sitter dom verkligen på stranden? 

Husbilsparkeringen stod tom. Tio lediga platser. Pv kollade båtens pressenningar och en av dem var på väg att rämna. Grannbåten, vars ägare befinner sig i Australien på långsemester, stod pall för vinden och allt höll ihop.

4 kommentarer:

Tony sa...

Fin bild fick du till i blåsten.

Bert Bodin sa...

Lerinstuk i den bilden.

Elisabet. sa...

KulTur i Natur - Tony: Ja, det var ju sånt ljus! Jag formligen FLÖG ut ur bilen ,-)

Elisabet. sa...

Bert Bodin: Jo, säger som till Tony .., det måste vara ljuset. Tänkte också att hamnen blir vackrare vintertid.