torsdag 29 februari 2024

Ensam hemma ... 

... är jag ju verkligen inte, här är även Sigge och Harry och det känns helt okej. 

Lämnade av pv vid busshållplatsen i Stora Skipås. Med sig hade han skidfodral, resväska, en bag och pärmen med noter inför den kommande konserten var också med. Om det blev tid över, ja, då skulle han träna på texterna.

Harry, han tror att husse kommer hem ikväll - kanske från kören eller måhända hämtning av Edvin - och han har därför lagt sig i hallen och väntar nu troget. Nej, så blir det inte Harry .., inte förrän tidigast måndagkväll kommer den högt älskade hussen hem. Startbiljett har han också fått fatt i, så nu är allt lugnt. 


Några planer inför dessa dagar? Nej, inte direkt. Kanske Röda Kvarn och bio .., kanske en sväng någonstans, men vet inte var. Putin i tv:s nyheter .., och i SVT-Halland får vi veta att befolkningskurvan i Hylte går brant neråt, men trummisen Jonathan Kabell, han har minsann flyttat hem till Unnaryd.

I programmet Gokväll har en kvinna fått en ny look och oj, så fin hon blev! Och i Hotell Romantik säger en man med norsk dialekt att "Åsa är min!" Tror han, ja.

6 kommentarer:

bettan sa...

Ja hon blev fin. Dock inte mina favoritstylister, men ikväll blev det jättebra.

Elisabet. sa...

bettan: Knepigt med håret, att kunna göra något av det, men det blev ju bra. Hon blev .... fräsig.

Turtlan sa...

Det är ju tydligen Vasaloppet nr 100 i år. Lite extra vara med då tänker jag.
Kul att PV fick tag i en ”biljett”.

Säger det varje gång, stor beundran till alla som kämpar sig igenom de nio milen. Stort wow!

Jag håller koll från soffan.

Anonym sa...

Jonathan har jag haft som elev, minsann//PV

Elisabet. sa...

Turtlan: Ja, det är strongt gjort av dem alla! Och säkert årets händelse, i alla fall för pv ,-)

Elisabet. sa...

PV: Se där!