söndag 8 februari 2009

Dagens fönster ...


Värdinnan pekar och visar.

Middagsprat runt bordet i Bettankax kök.

Där sitter vi; en långbent Bettan som ska bli mormor .., en kortbent Bettanvariant som redan är mormor och en körsjungande pensionatsvärd.

Surr och skratt blir det.

Allt hinns med, nästan.

Vi pratar om konserten .., manskörer, Stardust, utbrändhet .., samernas nationalsång .., syskonkärlek .., förlust av föräldrar .., kremering .., månadshyra .., Melodifestival .., åldringsvård ..., barnvagnsinköp och allt möjligt annat.

Det blir en härlig kväll.

Avslappnad.

Enkel.

Väldigt mycket glädje.

8 kommentarer:

Vonkis sa...

Det låter verkligen som en härlig kväll det där. Själv satt jag vid datorn och tokbloggade hela kvällen igår. Inte så lugnt men roligt var det.

Tankevågor sa...

Det var första gången jag hörde samernas nationalsång nu i helgen. :-)

Linda sa...

Konstigt att se något så hemvant på din sida :)
På ett ord, eller två, så förstod jag att man var med på ett hörn :)

Anonym sa...

Vad härligt det låter! Precis som ditt liv gör för det mesta... eller kanske alltid.

Hoppas att ni får en skön söndag!

Anonym sa...

Vilken härlig dag och kväll vi fick, (tog oss)! Det ska vi göra om! :)

Elisabet. sa...

till er alla: det BLEV en sån härlig och varm kväll! Och det är så underbart med människor som man känner sig hemma hos .., som man kan vara sig själv med.

Sträääcka ut i soffan och titta på tv.

Sånt.

Anonym sa...

Och jag får instämma i att det var en trevlig kväll med dessa båda Bettor.
Ber att få framföra mitt varma tack.
PV

Bloggblad sa...

Åh, vad roligt ni har som bor så nära att ni kan träffas... så gärna hade jag varit med och surrat! (i rosa scarf...)