onsdag 11 februari 2009

Tidigare ....


... lyssnade jag alltid till Radio Malmöhus när jag hade ledig dag.

Det gör jag inte längre.

Förut var där en enda programledare som pratade lite mellan musiken.

Nu är där två; en kulsprutepratande ung madame, samt mannen som tidigare, - och alldeles lysande -, skötte programmet på egen hand.

Ibland är där nu t.om. tre programledare.

Helt ärligt begriper jag inte varför?

För mig blir det bara ett evigt svamlande och inte ett dugg bättre.

Nu blir det "Ring P1" i stället.

Nu lyssnar jag till andras gnäll.

7 kommentarer:

Christina sa...

Flinar igenkännande ;)

Elisabet. sa...

Tävlingsledaren Christina: ja, jag fattar verkligen inte varför?

Tycker lyssnarna att det blir bättre?

Anonym sa...

Håller med dig! Det går inte att lyssna på detta program längre! // Catarina

Elisabet. sa...

Catarina: då är vi två då ....!

Love, literature and gardening sa...

Och jag lyssnar på Radio Kristianstad fast jag inte ens bor i närheten...Lugna, fina, trygga programledare. Bilradion bär sig så irriterande åt hela tiden och vill bara styra om till Radio Malmöhus.
Fantastisk rubrik Kärringgnäll!!! Om jag helt fräckt skulle sno den till min blogg också...

Elisabet. sa...

Love .., literature: det är ju underligt, för jag brukar skoja och säga att Radio Kristianstad måtte ha Sveriges kraftigase sändare, för var man åker med bil, nog får man in den kanalen ..))

Linda sa...

Åh jag vill också ha en ensam Björn, han var bra!
Och sammetslen röst :)