lördag 14 februari 2009

Lördagspromenad vid havet ...



I
nte alls långt från pensionatet ligger Haverdal.

Där handlar jag melodifestivalgodisochchipsochdip (men pensionatsvärden tittar absolut inte på sånt dravel som melodifestivaler .., usch nej, han är en människa som hellre lyssnar till Nationalteatern, men nu är ju bloggmadamen på besök ....) och så föreslår chauffören att vi ska ta en promenad vid havet, nere i Haverdal.

Så det gör vi.



Solen lite mot kinden och vinden i ryggen.
Hundar som skuttar hit och dit.
Snäckskal i sanden.

Det känns som ..., vår.



Enkel resa med tåg från Ystad till Halmstad central, med rabattkort, kostar 108 kronor.

Etthundraåtta kronor.

För den summan kommer man till Paradiset.

Det är bara så.

8 kommentarer:

Lena sa...

Det är där på andra sidan "berget" Skallen som paradiste ligger..)

Tack för bilderna! Nu längtar jag ÄNNU mer.

Lena sa...

suck, paradiset ligger ...

Anonym sa...

Underbara bilder .

Elisabet. sa...

Panter: nog förstår du att jag tänkte på dig när vi tillbaka .., norröver ..

"Är det där Panter har sin ...?" frågade jag.

"Ja, längre norrut .., förbi hamnen ..", sa PV.

mormorg: hej du .., och välkommen!
Ja, visst blev dom fina ..-)

Anonym sa...

Du åker från ett paradis till ett annat. Härligt att det finns mer än ett paradis! Även jag har tagit en lång strandpromenad. UNDERBART! Detta ljus som vederkvicker själen.

Linda sa...

Tänk att det finns så många paradis :)
Men är där ingen snö?

Evas blogg sa...

Bor vi i samma land? Tänker jag när jag ser dina underbara bilder och jämför med snöhögsbilderna som jag tog idag.

Christina sa...

Och jag suckar och tänker detsamma....