fredag 13 februari 2009

Fredag ...


Landet Halland i somras.

Idag blir det rally .., iväg till jobbet .., slutar ett .., fort hem .., stuva ner Pelle i kattburen .,. ta sikte på järnvägsstationen ..., avgång 14.08 ..., byte i Malmö .., och så ytterligare två timmar på tåget som går mot Göteborg.

Vi hoppar av i Halmstad, Pelle och jag.

För kanske fyra, fem år sedan tillbringade bloggmadamen en dag på stranden i Tylösand.

Tänk, om jag då hade anat .., att till landet Halland ska jag komma att åka varannan helg för att bo på pensionat!

lite vet man om vad som väntar en i livet.

Nu får alla bloggvännerna ha en skön fredag och glöm inte På Spåret och sen är det ju den underbare Fredrik Skavlans pratprogram!

Jipppie! vilken härlig kväll.

7 kommentarer:

JULIEK sa...

Ha en jættefin helg. Stor kram : )

Anonym sa...

Hej
Her er det også Raly-VM i helga,men det er live.Hils til PV från orderföranden i fan-klubben.
GOD HELG
-B-

Anonym sa...

P.S
Take care ,idag er det fradag den trettende.Og rally m to ller ja.Trøtt ja...
-B-

UllaMona sa...

Ha en bra helg, själv kör jag rally här i stan...årsmöte i det parti som jag är aktiv i.

//UllaMona

Tankevågor sa...

Vad Pelle måste ha blivit duktig på det där med att pendla till Halland på tåget! :-)
Hur lång tid tar resan för er?

Ha en jätteskön helg allihop!

Elisabet. sa...

Julie K: detsamma till dig! Så roligt att se ditt namn här!

Bente: det blir rally för mig också ..-) En avi har kommit med posten .,. jag får hämta den på måndag! Tack snälla rara!

Ulla-Mona: va? Är det politiskt aktiv?

londongirl: det tar tre timmar inalles.
45 minuter från Ystad till Malmö.
10-15 minuters väntan på Öresundståget som går till Göteborg och sen två timmar på tåget.

Det är ganska trist, men bara ganska ..-)

Monet sa...

Jag beundrar dig och Pelle för era tågturer till ett annat land varannan helg. Förstår ju att det är mödan lönt när ni väl är där men som sagt; många timmar på tåg är väl inte alltid så kul.
Ha en skön och avkopplande helg i landet Halland där jag inte längre har någon son. Han är "hemflyttad" till landet Stockholm om man nu kan kalla det så:-)