fredag 20 februari 2009

"Du har plats 85 i kön ......"


Bilden kommer från Vilhelmina kommuns fotoarkiv.
Med lite god vilja .., kan den kanske beskriva nån slags trångboddhet.

Om man är väldigt känslig och tycker att att alla som skriver ska använda punkt, komma och versaler .., och om man anser att man borde hålla inne med vad man tycker och tänker, ja, att man måste tänka sig för och inte skriva när känslorna svallar som mest .., om man tycker allt det, då ska man inte läsa vad Hannes har skrivit.

Hannes är son till pensionatvärdens musikant-lillebror.

Jag tycker, helt ärligt, att han skriver så det går rakt in under skinnet på mig.

Det var det ärligaste jag har läst på en blogg på evigheter.

Det var känslorna på bordet.

Rakt av.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Om det är någonting som borde ge en förtur till att få en lägenhet i Lund så är det väl om man bor i Eslöv. OM det är något humanitärt med det där med förtur.

Det är det där med den där omröstningen där Eslöv blev utsett till Sveriges tråkigaste stad. "Vadå stad" brukade vi undra som gick i gymnasiet där men inte var därifrån.

Elisabet. sa...

annannan: ja, jag tycker det är så totalt galet.

Jag ska berätta en annan sak om LKF:
det hände sig att en ensamtående mamma med dotter i nedre tonåren skulle vräkas. Om detta visste dottern INGENTING.
Hon är hemma hos sig med några kamrater .., då ringer det på dörren och där ute står tre personer från LKF och säger att nu har hon 20 minuter på sig att ta med sig kläder och annat, för nu ska lägenheten stängas.

Man kan ju TÄNKA sig in i situationen!

Det var bara ren tur för den unga tösen att hennes mormor bodde i närheten .., så dom kunde hjälpas åt att ta med sig kläder och annat.

För mig är detta GESTAPOFASONER.

Att vara så totalt omänsklig .., att inte först prata med mamman ..., som ju stod för kontraktet.

Jag tycker att det är så skamligt så det är inte sant.

(Att man ska betala hyran är förstås också SJÄLVKLART, men saker och ting kan hända i livet som gör att det krånglar till sig .., och tänk, om mamman hade varit psykiskt sjuk ... och det DÄRFÖR hade blivit så här! )

Monet sa...

Jag förstår den frustration han känner. Och känslan är helt rättfärdig. Systemet är sjukt.

Däremot har jag svårt att acceptera de (visserligen ungdomliga testosteronstinna) reaktionerna i skriven form mot de handläggare som framför budskapen till honom. Att önska någon totalförlamning och att kräklukten aldrig går ur näsan, nej det blir bara för mycket.

Tycker att det är obehagligt att läsa. Sorry!

Skriver jag som uppvuxen i Eslöv och beklagar att det ser ut så här.

Hoppas det löser sig för honom.