fredag 20 februari 2009

Rosa ranunkel i fikarummet ...



Och snart har vi ätit upp tårtan som Emelie har bjudit på och vi som har lunch samtidigt pratar om Antikrundan ("igår var det inget vidare ...", säger Hanna E ...) och om engelsk fotboll (Håkansson) ...., bröstförstoring .., fest i Kristianstad (Rickard och hans kompisar ..) ..., besök av svåger och svägerska och sällskapsspel (Lasse .., som berättar om ett spel som heter Hund och Katt...) .., och det pratas också om Vasalopp och helgjobb (bloggmadamen).

En helt vanlig lunch i fikarummet.

Efteråt diskar jag.

4 kommentarer:

Babsan sa...

Ja vad gjorde man utan allt pladde i fikarummet????

Tuvstarr sa...

Bröstförstoring? Är för stora inte i vägen när man sitter i kassan? Eller önskar kunderna att ni skulle gör så? :-)

Elisabet. sa...

Babsan: det är väl den bästa stunden på dagen ..-))

Tuvstarr: jag berättade för mina arb.kamrater om när jag besökte ett kallbadhus i Skåne. Det var nästan bara mina bröst föll åt sidan .., många andra kvinnor i min ålder hade bröst som, fast damerna låg på rygg och solade, stod rakt upp .., som lappkåtor!

Cecilia N sa...

"som lappkåtor"!

Kvällens sista gapskratt! Så på pricken!