torsdag 19 februari 2009

Tio ord och tre punkter.


Bilden tog bloggmadamen på stranden i Råå.
Det var ett tag sedan nu.


Igårkväll klockan 22.26, plingade det till i min mobil.

Just då satt jag vid datorn och surfade runt lite .., men så klickade jag på "Inkomna" och läste det lilla meddelandet.

Det var inte långt.

Tio ord bara.

Tre punkter.

Inget mera.

När jag två timmar senare kröp ner under täcket och puttade undan Pelle lite .., så tittade jag på meddelandet en sista gång.

Jag tänkte, smajlande för mig själv, att det nog var skrivet under påverkan av ett eller flera glas rött vin.

Men ändå.

Och så lade jag ifrån mig den lilla mobilen.

Alldeles mörkt var det i rummet.

Och tyst.

3 kommentarer:

Evas blogg sa...

Mmmmm fint.....

Anonym sa...

Så enkelt - så varmt...

Elisabet. sa...

Eva och *P*: ja, just så var det.