onsdag 18 februari 2009

Sportnytt ...


Pensionatvärdens storebror .., i somras på pv:s altan.
Han, den liggande mannen, ska också åka Vasaloppet och har inte tränat just nåntning i vinter, förutom nu, i fjällen.
I fjol gick det sämre, då, i själva tävlingen.
Mer behöver vi ju inte säga.
"Men nu .., ja, han åkte 46 km första dagen ...", säger han som är lillebror.
Liiiite impad låter han allt.
I morgon åker dock pv:s storebror med familj hem till Småland igen.
Han som är storebror och oerhört engagerad och kunnig i allt som har med energibesparing att göra, ska nämligen intervjuas av den här tidningen.
Grattis Tommy! säger jag.

Och så meddelas från vanligen välunderrättat håll, att herr Pensionatsvärden även idag har tränat idogt i längdlöpningsspåret.

"Hur känns det?" frågar jag i bästa Sportspegelstil.

"Jotack, men jag är allt lite sliten .., det har blivit många mils skidåkning nu ... och idag åkte jag mest utför ..", säger herr Pensionatsvärden och låter lite trött.

Jag undrar om han tänker på kosten, den är ju viktigt, det vet vi alla.

"Njaaa .., det har blivit såväl semlor som våfflor idag ..", svarar han då.

Ajdå.

Och så tackar reportern för sig.



Ps. Den Liggande Mannens dotter Kajsa, brorsdotter till PV, ska även hon åka Vasaloppet.
Inte illa!

Det är henne ni ser på bilden .., där hon sitter och pratar med organisten Andrew från Notting Hill i London.

Och även Kajsa befinner sig på samma träningsläger som sin farbror och pappa. Ds.


// En sååå kärleksfull beskrivning av sin farbror, han den liggande mannen, har Joanna på Irland gjort. Den finns här, om någon vill möta en högst annorlunda människa.

Inga kommentarer: