fredag 20 februari 2009

Två fredagsfönster från Sydafrika ...



"Hej Elisabet!

Så här i vintertid när det snöat hela dagen i Solastaden så kommer det två fönster till Dig i Ystad.

Dels ett fönster med GRÖNSKA och sen ett fönster med härliga blomkrukor fotade en dag när regnet strilade ner under min Sydafrikaresa.

En dag med många mil i bussen och med ett lunchstopp hemma hos ett par som öppnat matställe i trädgården.



När de andra drack kaffe så smet jag ut och fotade. ( .... svepte min kaffekopp först )

Jag tror att regndropparna syns om Ni klickar på bilden.

Psst... Å självklart är det här lite smygreklam för min egen blogg om Ni vill läsa mer om resan.... ;-)) ;-))

Snökram från Turtlan."

3 kommentarer:

Turtlan sa...

PS: Den nedre bilden är fönstret till "damrummet" där på "hemma hos lunchstället".

Synd att det regnade så mycket så det gick inte att gå ut och spana i den härliga trädgården de hade.

Ledig Fredag Turtla

Christina sa...

Oj, det ser ut som om grönskan tar sig in på damernas ;)

Tuvstarr sa...

Otroligt, varifrån fönstren kommer susande till din blogg. Det känns som en världsresa ibland.
Kan nästan inte tro att det finns en plats på världen där inte ligger snö, men Turtlegirl har hittad en.