torsdag 19 februari 2009

Rättelse ...


Bloggmadamen i älsklingshalsduken.
Det är vinter i Skåne just nu.

Hela dagen faller snön över Ystad.

Det är som ett julkort.

Och det blir tyst och lugnt utanför mina fönster.

Inga mopeder som rusar fram och tillbaka .., inga bilar som tutar.

Alldeles tyst är det.

Efter jobbet får jag skjuts hem av Maria och Pelle möter mig i dörren och jaaaamar och vill ha kokt fisk och det på stubinen!

När det tar tid .., det tar ju faktiskt lite tid att koka fisken .., blir han irriterad och slänger ut en klo mot min fot när jag passerar.

"Fy på dig! Att du inte skäms!" säger jag upprört och hör att jag låter precis som min pappa gjorde när någon av stövarna hade varit på rymmen.

Nästan hela kvällen ligger jag på soffan och tittar på Antikrundan och sedan Plus med Sverker och det är sms-pling och telefonsamtal.

Sist av alla ringer skidåkaren.

Det bästa med den mannen, det är att han nästan alltid är glad.

Och han säger att apropå dom där tio orden och tre punkterna, så var dom minsann inte alls skrivna under påverkan av vare sig rött eller vitt vin, möjligen, men bara möjligen, av ett halvt glas öl och jag tänker att jag längtar efter honom.

Sen blir det godnatt.

Det här är ett oromantiskt par som bara säger .. "ja, men hejdå .., sov gott!"

Och jag har nedräkning.

Fem arbetsdagar kvar.

11 kommentarer:

Turtlan sa...

Du, såna där sms som Du skrev om igår och skriver om här.
Såna får jag också och jag tittar på dem också många gånger. Läser om dem flera gånger och ler. Läser om dem och det kommer en liten tår ibland... en glad tår!

Å vi kan klämma till med Kram eller något sånt. Känns så gott säga så.... prova så får Du se *L*

Natti!

Elisabet. sa...

Alldeles underbara Turtlegirl: ,-))

Du är så r a r!

Anonym sa...

Ang Pelle - såg du min kommentar under "Pelle är surast i världen"? Där får du tips om vad han behöver ;-)

Elisabet. sa...

Anitha: Nu måste jag genast kolla ..-))

Elisabet. sa...

Anitha .. jag hittar inte det inlägget, men var det inte där du skrev om mental träning .? Han ÄLSKAR att leka med bollar, skramlor .., pappersbitar .., mascarapennor .., och en boll med hål i och bakom hålen finns kattmat i torr form ..)

Men nog är säkert livet trevligare ute i det fria, det är jag övertygad om.

Anonym sa...

Bl.a samt tips på present till Pelle ..... http://hd.se/mer/2008/02/16/slaeng-paa-en-film-foer-katten/ ..... så han har nåt att göra då du är borta ;-)

Elisabet. sa...

Anitha: haha .., det ska jag försöka få tag på ! Kollade den .., han älskar ju sånt.

Christina sa...

Visst är det härligt att ha något att längta efter...som man sen får i riktiga livet :)

Anita sa...

Har du skrivit någonstans vilket startnummer PV har, Elisabet? Så man kan hålla utkik menar jag.. :)(På TV förstås..)

För några år sedan skulle en kompis och jag åka tjejvasan (3 mil) Allt var klart med rum och allting. Vi låg i hårdträning i flera månader och var verkligen på hugget. Och ett par veckor innan tävlingen så faller min kompis och bryter foten! Jag tappade lusten och inställde resan. Synd, det hade varit roligt att se hur jag klarat tävlingen. Och nu är det nog för sent för sådana bedrifter, är jag rädd..

Önska PV Lycka till!

Anonym sa...

Smulan, jag har nummer 8002 och brorsdottern Kajsa har 18002. Lätt va?
Idag blåser det rejält här i fjällen men det ska väl bli en del åkt i alla fall.
PV

Anita sa...

Tack PV - jag ska hålla ögonen öppna! :)
Lycka till!