onsdag 22 juli 2009

Direktrapport från Kyrkesund ...


Bilden har jag hittat på nätet.
Och ja, jag har mailat bildinnehavaren och frågat.
Om han blir ilsken, tar jag bort den.

Och så ringer telefonen igen.

Det är herr Seglare.

Nu är han i Kyrkesund och medan jag vickar på tårna och njuter av lediga-dags-kaffet .., får jag veta hur vackert där är.

"Oj, nu kommer en donna och ska bada .., nu går hon nerför stegen .., nu är hon i vattnet (han låter precis som när min Anna skrev brev till sin mormor i Sydamerika och hela brevet bestod av ..."mormor, nu äter jag ...", "mormor, nu blåser det" ... "mormor, nu sover pappa") och du anar inte så vackra fönster här finns och fina hus också, alla tycks nästan nyrenoverade .., dom flesta är vita .., jag har faktiskt tagit några fönster som jag ska skicka till dig ..("va? men vet du hur du gör då ...?" frågar jag häpet .., jo, det påstår herr seglare sig veta ...) och "nu kommer bommen farande och det är ganska strömt här i sundet, men åååå, så vackert!"

Utbrister mannen som hade tankar på att sälja sin båt.

Och bloggmadamen, vars "lycka sannerligen inte hänger på en man", längtar sig nästan fördärvad.


Uppdatering: Helge blev inte putt.
Så här skriver han på min förfrågan om jag får använda bilden eller om jag ska ta bort den.

"Hej Elisabet


Det är helt okey, bilden har vi fått låna från någons fotoalbum så vi tycker det är bra att någon har glädje dem!

Mvh Helge."

4 kommentarer:

Mian sa...

Åk och hälsa på honom i Bohuslän, om du har tid! Det är underbart där. Fantastiskt vackert.
Blir det bra väder någon av de dagar som Jan är ledig framöver så skall vi åka till Ramsvikslandet (norr om Kungshamn). Fiska lite från land med morfars gamla fiskespö. Kanske får vi en makrill eller två.
Det har liksom inte varit någon sommar om jag inte får åka till Bohuslän.

Elisabet. sa...

Mian: men det går inte, för jag arbetar helgen! Det går bra ändå .-)

Klimakteriehäxan sa...

Bohuslän i tjänligt väder ÄR underbart.

Elisabet. sa...

Klimakteriehäxan: allting i tjänligt är nog underbart, men Bohuslän är vansinnigt underbart ..-)