söndag 19 juli 2009

Och så ...



... har jag vinkat av Bente & Ola vid tåget.

Lite vemodigt känns det.

Det har varit så mycket prat och ja .., så trivsamt på alla sätt och vis.

Nu ska jag dammsuga lite och sedan invänta Kent och Ann-Marie (Annmarie? Anne-Marie? Ann-Mari?) som kommer från Malmö.

Och sedan stundar en ny arbetsvecka; den tredje sedan semestern.

Tiden bara susar iväg!

(Det i mitt tycke sååå vackra och enkla fatet, det hittade jag på krumakeriet nere i Kåseberga. Ett sådant, fat, inte krukmakeri, ska jag köpa nästa gång jag får lön.)

5 kommentarer:

bettankax sa...

Vackert fat! Och vackra blommor!

Rexxie sa...

...och jag känner för att köpa ett krukmakeri! Tror att jag skulle tycka att det var jätteroligt att dreja fat och krukor...

Elisabet. sa...

bettankax: ja, jag föll pladask!

Rexxie: hojta om det blir verklighet!
Och jag som trodde att du mest var inriktad på siffror ...

Rexxie sa...

Usch, jag har kommit på att jag hatar programmering och datorer, och det är ju lite tråkigt att det är just det jag jobbar med!

Näe, jag skulle mycket väl kunna tänka mig keramiker. Något annat jag skulle kunna tänka mig är glasblåseri (antagligen pga att jag var och tittade på en glashytta igår), eller kock!

OM det nu skulle vara så att jag får för mig att byta till krukmakande så får du äran att sälja produkterna, exempelvis i en liten affär på pensionatet :-)

Elisabet. sa...

rexxie: tänk, så förvånad man kan bli! Det var nog det sista jag hade förväntat mig att du skulle drömma om.
Men jag ska GÄRNA sälja dina alster ,-.)