söndag 19 juli 2009

Madame Stenslökkens vänstra hand ..



I kanske ett års tid har Bente kommenterat på den här sidan.

-B- ...... det är Bente, det.

Bente är född i Elverum i Norge och är ett riktigt Lejon.

Hon är storasyster, arbetar inom psykiatrin och har höger tumme upp.

Om jag skulle säga vad jag tycker personifierar den här kvinnan, så är det att hon är omtänksam, en god lyssnare och att hon har ett otroligt fast handslag.

Den vackra duken som hennes hand vilar på, den har hon virkat och det var en gåva till bloggmadamen.

Och vaniljljuset också.

Och en av henne tovad axelväska i svart och rosa och med karbinhake på insidan och mobilficka, så där så jag inte ska behöva leta så ofta ...,-)

Och tänk .. nu har hon och sonen hälsat på här och det har varit helt underbara dagar!

Just så.

6 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Hur va det nu med tummen? Jag missade det.
Om man knäpper händerna och har vänster tumme överst, vad tyder det på? Och tvärsom?
mvh R

Elisabet. sa...

reneesfotoblogg: ja, som jag förstod det så ... om man är mer analytiskt lagd,då har man vänster tumme upp.

Tvärtom då med höger.

Mer åt det mindre analytiska hållet.
Matteläraren (pv) är ju solklart vänster.

Hedgren sa...

Vilken vacker du! Så härligt med sådana gåvor.

Hedgren - med höger tumme upp!

Hedgren sa...

"duk"

reneesfotoblogg sa...

Minst hundra gånger har jag knäppt mina händer men...... inte är jag det allra minsta analytisk, tror jag själv i alla fall?
mvh R

Elisabet. sa...

reneesfotoblogg: ... men du är i alla fall enveten och försöker analysera det hela ..-))