fredag 22 januari 2010

Insikt nr 201 ....

"Du har blivit inbjuden att vara med i ett receptutbyte. Jag hoppas att du vill vara med. Snälla sänd ett recept till personen högst upp på listan

(även om du inte känner personen). Det ska gärna vara ett recept som är lätt och snabbt att laga och som har välkända ingredienser som är lätta att få tag i!

Det bästa är om det är ett recept som du redan kan utantill och kan skriva ner redan nu"


När man bland sina mail upptäcker ett kedjebrev med önskan om att man ska skicka ett recept vidare, ja, till personen längst uppe i brevet, då kan man sucka och pusta.

Men när man upptäcker att en av dem som säkerligen kommer att få det receptet, är kockarnas kock .,. då blir man kallschwettig och tackar nej.

Ja, man kan ju skylla på att man helt enkelt inte har tid.

Eller nåt sånt.

10 kommentarer:

Bert sa...

Ja, alltså.... Nu var det ju inget kedjebrev direkt. Ett litet recept..... jag säger ett litet recept till den av två personer som står högst på "listan".

Sedan ska man skicka uppmaningen till några vänner... om man nu har några längre.

Nä - jag tror jag förstår.

;-)

Elisabet. sa...

Bert: nädu .., att dela ut recept till storkockar .. där går gränsen .-)

Sen fick jag dåligt samvete och skickade ett fiskrecept till Babsan .. jag tänkte väl att hon inte är fullt så proffsig som herr Bodin .-)

Rexxie sa...

Undrar om jag också skall skicka ut ett kedjebrev:

Önskas: recept som innehåller max tre ingredienser som går att köpa på närmsta mack och skall kunna tillagas i en mikrovågsugn eller i max 1 kastrull på 10 minuter .

:-)

Elisabet. sa...

Rexxie: ,-))))

Du kan ju testa!

bettankax sa...

Kanske Rexxie och jag kan byta recept??;)

Elisabet. sa...

Bettankax: hahaha! Ja,här bakas semlor! Jag känner mig väldig husmoderlig. Och är inte längre rödhårig .-)

Rexxie sa...

Jag tror inte på att du inte är rödhårig! Bildbevis tack!

:-)

Elisabet. sa...

Rexxie: visst ska du få det .-)

Ingela sa...

Jag har hoppat på ett par såna där receptkedjor för några år sen - och aldrig fått ett enda recept tillbaka ...

Elisabet. sa...

Ingela: tack! Nu känns det redan bättre .-)