måndag 18 januari 2010

Övertidsersättning tack ...


Nattens dröm: jag befinner mig på Ica Supermarket i Ystad och har börjat arbeta.

Då upptäcker jag att någon har placerat alla våra cigaretter på den nedersta hyllan, den där vi i vanliga fall har leksaker och kontorspapper.

Och där finns nu också plastförpackningar med lösviktsgodis och godiset har ramlat ut och det är nästan omöjligt att göra fint bland tobaken.

"Men vem har hittat på det här, det ser ju hemskt ut!" säger jag uppbragt, men försöker att låta vänlig, för trots allt har jag ju varit borta från affären i flera månader och inte kan man då komma här och mopsa sig.

"Det ska vara så där .., och du får bara ha två rader av varje Prince!" säger Emelie som sitter i en av kassorna, den där jag själv brukar sitta.

I vanliga fall.

Men nu är minsann allt annorlunda.

Nu har man ingenting att säga till om.

Det är bara att lyda.

På gränsen till en mardröm är det, men bara på gränsen.

Och hjälpas, så lycklig jag är när jag vaknar!

2 kommentarer:

Kesu sa...

Hahahaha! Jag tycker absolut att du är berättigad till övertidsersättning. I v a n l i g a fall hade du väl fått det, du ansvarstagande människa.

Förstår att det var skönt att vakna upp.

När man var lite handlade mardrömmarna om spöken och häxor, när man är vuxen handlar de om jobbet. Puh!

Elisabet. sa...

Kesu: Förr i världen drömde jag om kvarglömda skoluppgifter, nu sköter dom sig inte på jobbet och jag har degraderats .-))