tisdag 19 januari 2010

På agendan ....

Rehabdagarna lunkar på.

November .., december och nu januari.

Tillvaron förvandlas till ett slags långsamhetens lov(-sång).

Jag lägger på mera ved i pannan .., brygger kaffe .., tittar ut genom fönstret.

Det snöar.

Och jag studerar dagens tv-tablå.

Ojojoj!

Här blir det till att planera.

12.05 Skavlan (som jag i stort sett missade ..)

17.00 Konståkning EM från Tallin

18.15 Gokväll ...

19.15 Västnytt (som för övrigt har SVT:s läckraste nyhetsuppläsare ...)

20.00 Mästarnas mästare (längtar jag till!)

Och nu blir svårt .., ty samma tid i TV4 börjar handbolls-EM - Sverige - Slovenien!

Vad jag inte kommer att titta på ikväll är Sissela och dödssynderna.

Varför?

Jo, jag är spyless redan innan programserien börjar!

Ibland tycker jag att SVT nöter ut programmen med alla trailers i tid och otid.

3 kommentarer:

Matildas fikarum sa...

Det finns så mycket att göra. Jag undrar alltid hur man har tid att jobba, egentligen.

Elisabet. sa...

Matildas fikarum: det ska jag säga dig, att det undrar jag också. Människor klagar på att det inte finns nånting att göra .. men det räcker för mig att sitta på stentrappan och dricka kaffe och titta på sigge nilsson eller småfåglarna.
Hade man därtill fått lön för detta, hade det ju varit som bäst .-)

pralinen sa...

Fullt upp ser jag :-) själv slutspurtar jag (jobbar sista veckan innan semester) sen skall jag sitta och bara vara, eller jag skall i alla fall lära känna min nya kompis Canonen :-)