tisdag 16 augusti 2011

Eftermiddag den andra dagen ...


Aldrig har jag sett såna bulliga moln som nu i höst!
Tänk, om man hade haft en sån där modääärn sak med appar hit och dit, ja, som Ulrika har .., så molnen blir nästan som förtrollade .., det hade varit nåt!


Då kör jag till Falkenberg, för att där träffa f.d. svägerskan och hennes vänner .., alla tre från Alingsås och nu på veckolång (lågsäsong)-holiday i Falkenberg.

Dom har - tillsammans - hyrt en liten, liten stuga på en camping där det vimlar av likadana små stugor .., sexthonhundra inalles, säger Tage som nog har koll.

Tio kvadratmeter och så en liten veranda där man kan sitta om det duggar.

Två hundar finns också på plats .., en Papillon och en Phaléne och det är inga våldsamt sociala typer det där .., mest bjäbbskäller dom på harry och bevakar noga sina ägare.

Aja baja .., om han råkar komma för nära någons husse eller matte!


Citronkakan - nybakad och ännu varm - har fått följa med från landet Halland.

Och där sitter vi i solen och pratar om allt möjligt .., om skilsmässor och långa äktenskap, om för,- och nackdelar med lägenhetsbyte när man åker på semester .., vi pratar om Falkenberg och havet som är kallt, om bra och dåliga gruppboenden .., och om Harry förstås och om detta att pv har börjat att arbeta.

Mellan varven går solen i moln.

Då åker fleecejackorna fram.


Får man inte leka med dom där hundarna som är så suuura, ja, då kan man lika gärna lägga sig och sova! måhända han tänker.

På vägen till Falkenberg var det mest dregel från den lille svarte krabaten och jag tänkte att nu, kanske ..?

Men ack.

Det är inte mer än femton kilometer - max - från Skrea Strand till Stensjö, men på den korta tiden hem hinner harry kräkas rejält.

Arma stackare!

Och nu har vi tagit en lång promenad och luftat oss .., och det är varmt och skönt ute och när jag skriver detta ligger harry under bordet, ja, han ligger ihopkurad på en solstråle.

Från cd-spelaren hörs Leila Pineiro sjunga.

Ett fönster står öppet.

Och tänk .., det är bara den andra semesterdagen!

4 kommentarer:

Guy sa...

Elisabet, jag tycker att din molnbild är jättefin och den ser mycket naturig ut också.

Elisabet. sa...

Guy: å, tack du Guy!

Det var vänligt av dig .. men jag tycker ändå att det är himla läckert (obs. "himla") med dom där molnen ...-)

Vi i Kasperian sa...

Tror du kan se fram mot att Harrys kräkningar snart går över. Se bara till att han inte har ätit något timmarna före bilfärden.
Kasper kräktes alldeles hemskt de första månaderna.
Men nu kan han åka hur långt som helst, inga som helst tecken på illamående.

PS. Ser att jag är inloggad på Kaspers blogg, så därför får väl han stå som avsändare. Formellt. :)
/Berit Elisabet

Elisabet. sa...

Kaspers matte: ja, jag tycker ändå att det blir bättre och bättre. Nu kurar han ihop sig på en gång och börjar inte dregla bums .., jag hoppas verkligen att det löser sig.