måndag 15 augusti 2011

Idag kommer den hem ...



Såja, nu jag varit till Heberg och betalat soffan.


Den ska hämtas innan klockan 18.00 ikväll och blir pv försenad, så får jag själv köra släpen och hämta hem familjens nytillskott.

Hur den var?

Jo, tyget måste bytas ut, det är betydligt mörkare än bilden visar, men för övrigt var den fin!

Jättefin!

Inte så stor .., och när jag lyfte på locket såg man att det här var en soffa som har varit med länge.

Den var inte så våldsamt tung heller - inte som jag hade befarat -, så det ska nog lösa sig.

På väg hem passerade jag flera fårhagar och i en av dem såg jag en skata som satt på ryggen på ett nyklippt får .., det påminde lite om naturfilmer från någon savann i Afrika.

Och vid Eftra kyrka, då bröt solen fram!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Om solen finns i Stensjö så kan du väl öppna ventilen och släppa in varmvatten från solfångarna.
Jag stängde den igår för att minska värmeförlusterna i tankarna.
Puss
PV

Fourmum sa...

Åh så mycket fina saker det fanns... Tror att min man tycker det är tur att auktionen inte var i närheten av oss... ;)

Elisabet. sa...

Anonym: aj, aj kapten!

Fourmum: såg du lakanen? Jag ångrar att jag inte bjöd mera på dem!

Fourmum sa...

Jag vågade bara kolla på första sidan... Bara där hittade jag massor som jag ville ha.. Tänk om det kunde följa med ett större hus när man köper möbler ;) Var det "äkta" gamla fina lakan? De är ju helt underbara att sova på

Elisabet. sa...

Fourmum: ja, gamla lakan med vacker spetsbrodyr upptill .....

Elisabet. sa...

Fourmum: Här kan du se dem!

http://www.auction2000.se/auk/w.MegaPic?inC=HEB&inA=20110711_1038&inO=96

Torun sa...

Underbar soffa!

Elisabet. sa...

Torun: den är aningen vackrare på bild än i verkligheten, men den kommer att bli fin ändå, det känner jag på mig!

Fourmum sa...

Åh sååå fina.. Jag brukar tänka på vilket jobb de la ner på sina lakan förr i tiden.. Inget Ikea eller Hemtex där inte..

Jag har faktiskt några lakan som liknar dessa i en låda i mitt linneskåp. Men de är så fina att jag inte använder dem
Ganska bakvänt egentligen, men så är det

Min man brukar fundera över varför jag har 2 st överfulla vintrinskåp och då brukar jag skylla på gardiner och dukar..

Jag som endast byter gardiner vid jul och nästan aldrig använder dukar ;)

Påminn mig att jag ska lägga upp en bild på vår hund Tito som tyvärr inte finns mer. Han som vi hämtade vid Haväng, Ravlunda. Harry är inte helt olik honom om man bortser från att Tito var mycket mera vit.