lördag 19 november 2011

Anne-Marie gör en tomatros ...



Ååå, dessa underbara arbetskamrater på Ankaret i Haverdal!

Tänk, att Anne-Marie så där utan knot ställer upp och visar hur man gör den där tjusiga rosen!

Intill står den alltid så rara Malin, bara tjugo år, men sååå duktig.


"Titta här Bettan .., så här blev laxtårtan ...!" säger Anne-Marie .., hon som har minst sju rävar bakom varje öra.

En gång kom jag in i omklädningsrummet och där stod Anne-Marie i bara behån och arbetsbyxorna och samtidigt kom Peter in. (Vi har gemensamt omklädningsrum).

Hade det varit jag som stått där, hade jag väl svimmat av blygsel, men A-M, hon bara filur-loooog och sa ..."jaa, du Peter, det är inte vackert, men det är m y c k e t!"

Just sån är hon.

8 kommentarer:

Anitha sa...

Vad jag aldrig har förstått är varför det är genant att någon (karl) ser oss i behå och trosor när vi sedan vandrar omkring/ligger på en badstrand/trädgården etc i bikini.
Vad är skillnaden???

Elisabet. sa...

Anitha: men jag är i alla fall konsekvent, för jag går aldrig i bikini ,-) Jag har baddräkt.

För övrigt håller jag med dig.
Jag brukar tänka att om en kvinna kom in i affären iklädd behå och trosor, skulle folk tro att hon vore galen.
Men vore det juli månad och en butik i närheten av en strand .., skulle kanske inte många reagera, i alla fall om trosorna och behån var lite samstämmiga?

Helt galet.

Bloggblad sa...

Hälsa och tacka! Det där ska jag givetvis pröva!

Jag tror att det är inlärt sen barndomen att vi inte ska visa oss halv- eller helnakna. Och sen tonåren sitter det kvar att om man har det minsta lilla dallriga fett ska man skämmas.

Om man är kvinna, alltså... jag har aldrig sett en karl med isterbuk och badbyxor skämmas.

Anonym sa...

vilken vacker ros och inte såg det svårt ut heller.
välatt affären är ett levande kreativt ställenär du nu är där så mycket.
Kram Eva i Tyresö

Cecilia N sa...

Tack Anne-Marie för den fina demonstrationen!
Pappa lärde nig göra näckrostomater, men tomatros var något annat.

Elisabet. sa...

Bloggblad: i mitt föräldrahem var det aldrig nånting konstigt med nakenhet - pappa och mamma klädde helt ogenerat av sig - och det var helt naturligt.
Själv avstår jag väl mest för att jag inte tycker att det är nånting att visa upp ,-)))

Eva: ja, Anne-Marie är såå kreativ!

Cecilia N: hoppas att hon tittar in och läser, annars ska jag tacka från dig!

mossfolk sa...

Åh så tjusigt och så lätt det ser ut när hon gör det... Jag gissar att för en annan blir det mest klet av alltihop ;)
Tack och bock för demonstrationen!

Steel City Anna sa...

Vad roligt att se, det där ska jag prova! Vass kniv måste man ha :)