torsdag 17 november 2011

Tio i sju ...


Bild: min anorak vilar ut hos vännen Torun i Staffanstorp.


Alldeles stilla ligger jag under duntäcket och lyssnar till radions P1-prat.

Nedanför, på golvet, sover harry och Elvis och pensionatsvärden har - sedan en timme tillbaka - givit sig av till stan.

Men nu är klockan tio i sju och jag funderar på att stiga upp ..., men det är då ..., som jag råkar lyssna till "Tankar för dagen", just den här morgonen med Patricia Tudor Sandahl.

Fem minuter av hennes tankar.

Och efteråt tänker jag .., att just så här är livet.

Och inget vet man om hur och varför.

Har ni tid över .., finns hennes tankar här.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart---jag lyssnade och tog in.
Hon är så klok.
Sedan hörde jag på Elsi J som hade tankar för dagen 11 nov. Jag älskar henne!!!!Varm förstående men säker och bestämd.
Kram från Eva i Tyresö

Anonym sa...

Hej Elisabet!
Så fantastiskt bra att du delar med dig av detta!!
Här sitter jag och äter frukost vid datorn, före jag skall börja med dagens packande.
Detta blev en fantastiskt fin start på dagen, och till stor tröst. Patricia refererar till Kirkegaard mm, och jag tror att jag kommer ihåg att det är en berättelse i bibelen på samma tema: det att man inte vet vad det som verkar bra eller dåligt kommer att resultera i till slut!
Morgonhälsningar från Monica - Oslo/Lysekil

SoF sa...

Tack E!

Elisabet. sa...

Eva, Monica och SoF: ja, visst var det tänkvärda saker hon pratade om!