söndag 13 november 2011

Nattens äventyr ...

I ett litet rum - det som är gästrummet och kallas för "Gunnars rum" - har vi legat i natt, pv, pElle, harry, elvis och jag själv.

Ett par gånger har pElle lämnat korgstolen och spatserat förbi de två hundarna, förmodligen för att visa Elvis vem som egentligen bestämmer här i huset och inte ska han då tro att pElle är det minsta rädd heller.


Elvis.
På mindre än tio sekunder har han slukat sin mat.
Är detta en labbe - ja - utan tvekan!!

Även sigge har fått träffa den nya hunden; han som är kolsvart och mest liknar en marsipangris och det skriver jag snällt, för det är vad labradorer ofta gör .., liknar små eller större grisar.

Inte heller sigge är det minsta rädd för främmande hundar.

Nu är klockan sjutton minuter över åtta och pv har tagit dom två svansviftande krabaterna på promenad .., själv har jag gjort frukost och ska snart moppa iväg till affären.

Detta är dag 2 av 7 på raken och idag har arbetskamraten Emmeline aviserat att hon bjuder på mig på lunch - för två veckor sedan tog jag med räkgryta - idag ska det bli köttfärssås och spaghetti som hon har tillagat.

Så snällt av henne!

Det är med Emmeline jag alltid arbetar helg och sååå rar och fin är hon!
På söndagar är det vi två - hon sköter mejeriet och brödet - jag fyller på frukt och står mest i kassan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att ni är rara mot varandra när ni jobbar 7 dagar i rad.....
Knät????
Kul att sova i en "hög" särskilt när man är barn men vuxna brukar inte vara så tända på idén. Lycka till med renoveringen!!!
Slitigt. ni är ju inte precis lediga från jobben......
Kram Eva i Tyresö

Mian sa...

Nää inte är han lik en marsipangris, Elvis. Jättefin är han!
Du kanske kan starta hundpensionat ;-)

Rexxie sa...

Men... varför har ni legat i gästrummet och inte i det vanliga?

Cecilia N sa...

Det joxades ju med golvet där häromdagen. Månne det nu är målat eller lackat och inte torkat än?

Elisabet. sa...

Jaha, nu försvann inlägget/svaret!

Men det är precis som Cecilia skriver .., golvet i sovrummet ska ju målas minst en gång till och sen ska det tapetseras och pv vill köpa nya sängar - jag säger inte emot - och nya gardiner också .., det blir nog bra.
Men jag trivs jättebra i lillrummet.

Och Mian: att han liknar en gris!! Men en fin gris ,-)