onsdag 23 november 2011

Dagens fönster ...


... finns i Ystad och kanske finns lilla hunden kvar också? hälsar madamen som tog bilden, ja, samma madame som - om en stund - ska ge sig av mot Hässleholm för knäkontroll.

Tristare vägsträcka är svårt att finna, och rent hopplöst är det - när man svängt av från motorvägen -, att göra en omkörning.

Sist hamnade jag bakom en timmerbil och i fyrtiofem minuters tid fick jag ligga där bakom; hela tiden med blicken svepande mot klockan .., skulle jag hinna fram i tid?

Jag hade tre ynka minuter på mig, ja, när jag parkerat bilen utanför sjukhuset!

9 kommentarer:

Rexxie sa...

Om du ger mig adressen så åker jag dit och snor hunden!

:-)

SoF sa...

En söt liten hund och speglingar i rutan...kan det bli bättre? ;)

Varma novemberhälsningar!

Monet sa...

Hälsa Klippan! Kanske en liten titt i yllefabriken?

Elisabet. sa...

Rexxie och SoF: ja, helt underbar är den lilla hunden!!

Monet: jag tänkte helt fel .., inte passerade jag Klippan inte ,-)

cruella sa...

Ja, den vägen är så lååångsam. Är det i Markaryd du svänger av?

Elisabet. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Elisabet. sa...

cruella: jag kör E6:an söderut, svänger vänster vid skylten till Mellbystrand, förbi Laholm och sen börjar den där eländiga vägen som har heldragen mittlinje hur ofta som helst ,-)
Passerar bl.a. Örkelljunga, men inte Markaryd.

Mian sa...

Åh så svag jag är för såna här sötnosar!

Evas blogg sa...

Vilken sötnos!