fredag 25 november 2011

Och nu blir det lotteri ....


Inspirerad av Monica - där jag inte vann, men dock deltog -, tänker jag också göra ett litet lotteri så här i juletider.

Alltså har jag idag kört till Falkenberg (jag tog tid, det tog 16 minuter enkel väg) och knatat in i underbara lilla presentaffären som ligger alldeles vid torget och på kvittot som jag fick med mig står skrivet "Törngrens Krukmakeri", men där inne finns allt möjligt och omöjligt, inte alls bara keramik!

Där har jag nu inhandlat fyra små lotterivinster, sånt som jag själv tycker är fint och inget dyrbart, men lite så där som en uppmuntran i gråvädret och julstressen.

Om man nu vill vara med i lotteriet, hur gör man då?

Jo, då skriver man en kommentar, eller sitt namn, eller lämnar en länk till sin blogg, så där så jag vet vem som är med på banan. Det kan ni göra till det här inlägget och lotteritunnan stängs i morgonförmiddag klockan 10.00 pip.

Första dragningen blir en timme senare, nämligen klockan 11.00 ..,. och under överinseende av Notarius Publicus, dvs pv .., och jag lovar att filma dragningen och lägga ut den här på bloggen, så ser ni att allt går rätt till.

Tänk nu på att OM ni vinner, så måste ni maila mig ert namn och er adress, så jag kan posta paketet på måndag och nää, man kan inte vara anonym och få det sänt till Poste Restante ,-)

Ja, det var allt! hälsar Bettan.

Och härmed är uppmuntringslotteriet / del. 1 av 4 igång.

59 kommentarer:

Ulrika sa...

Jag är meeee'! =)

Elisabet. sa...

Ulrika: härligt! Jag ska genast skriva ditt namn på en liten vit lapp ,-)

Fourmum sa...

Jag vill också vara med!

Elisabet. sa...

Fourmum: toppen! Jag skriver genast dit ditt namn också!

Lyckliga Grodan sa...

jag bara måste vara med, eftersom jag jobbar som en galen och snön har inte kommit ännu och idag gick jag i taket över oegentligheter.

då måste man bara vara med i ett lotteri där det finns chans att vinna något fint, som förhoppningsvis inte bara är för nytta utan för lust och nöje.

där ser du vilka förväntningar jag har på det här lotteriet

;-)

Elisabet. sa...

Härs och Tvärs: nu ligger även din lapp i skålen ,-) (Jag får nog göra ännu en resa till Falkenberg för att infria dina förväntningar ,-)

Rexxie sa...

...och jag vill också vara med!

Elisabet. sa...

Rexxie: å, så roligt! nu ligger även din lapp där!

-B- sa...

Norsk deltagelse må det være i lotteriet

Elisabet. sa...

Bente: självklart! Lappen är klar ,-)

Lundafarmor sa...

Även en Lundafarmor gillar ditt uppmuntringslotteri.

Elisabet. sa...

Lundafarmor: välkommen! Jag sitter här och lyssnar till julmusik och klipper små lotter .., nu har jag skrivit ditt "Lundafarmor" också ,-)

Anonym sa...

klart jag vill vara med. Behöver man inget prestera alls?
Kram från Eva Henriksson i Tyresö

Titti sa...

Vicken kul idé :)
Hoppas man får va mé :)

Fast - känns som om jag (vi), som hittat, läser och gläds av din blogg redan har vunnit.

Elisabet. sa...

Eva och Titti: så roligt!! Nej, man behöver inget prestera .., utan er som läser här, vore ju bloggandet tämligen meningslöst ,-)

Monet sa...

Eftersom jag ligger i sängen med miniinfluensa eller vad man ska kalla 38,5, feber och huvudvärk och dessutom haft otroliga orosdagar kring nya lilla barnbarnets mamma som fick väldiga komplikationer så hakar jag på allt som känns roligt och uppmuntrande. Vilken kul idé och så gulligt av dig Elisabet!!

Elisabet. sa...

Monet: men ååå, så trist Monet! Men ååå, så roligt att du vill vara med!

Cecilia N sa...

Ja e också med.
(Fast den som hade behövt vara med är dotra som har problem med csn. Frågan är hur hon ska kunna knåpa ihop julklappar.)

Turtlan sa...

Hoppar på och "köper in" mig på en lott också.
En stycke lott till Turtlan önskas.

Så spännande!
Kul idé!

Håller tummarna.

Klokt val av Notarius ;-)

Turtlan... ja det har jag ju redan skrivit...

mossfolk sa...

Tjo i novembermörkret! Jag skulle förstås också väldigt gärna vilja ha mitt namn på en liten vit lapp :)

Anonym sa...

Men kära Monet. 38,5 graders feber, det är verkligen inget att leka med, låter nästan som om du drabbats av en av dessa fruktansvärda manliga förkylningar som kan vara så oerhört tuffa.
Krya på dig.
PV

bettankax sa...

Hej svejs...vilken trevlig idé! Jag vill gärna vara med:)

Monica sa...

Hej Elisabeth!
Har ju ingen aning vad som finns i dina små paket, men tänkte ändå att det skulle vara roligt med en liten uppmuntran nu före jul.
Är ingen pessimist,men har tyvärr råkat ut för en del tråkigheter på sistone, så just nu tycker jag lite synd om mig själv och då kanske en lotterivinst kan pigga upp lite.
Hoppas det är min tur att ha lite tur!!!
Monica i Skellefteå

Anonym sa...

Hej Elisabet!
Jag vill också gärna var med, jag har ingen egen blogg men jag läser Din blogg varje dag och fylls av värm och glädje!
Kram Christina B

Tankevågor sa...

Åh vilken rolig idé med ett uppmuntringslotteri!! :-)
Inget som krävs mer än att bara meddela sitt självklara intresse här. Inte för att jag någonsin brukar vinna något. Men jag vill gärna vara med här.

Gunilla sa...

Jag vill också var med. Bara idén och din omtanke är en uppmuntran.

gunnar i vaplan sa...

Hallå, hallå från 63:e breddgraden!
Vill också prova lyckan i "Bettanlotteriet".

Elisabet. sa...

Cecilia N, mossfolk, bettankax, turtlan, Monica i Skellefteå, Christina B(erglund ..?), Gunilla, Tankevågor: ååå, så roligt detta är .. jag har lagt er alla i en fin liten tillbringare (ja, era namnlappar med små röda hjärtan på var lapp ...), jag tror bestämt att det måste bli ett tröstpris varje gång också när ni är så många!

Lilla B sa...

Jag vill väldigt gärna vara med i ett uppmuntringslotteri som dessutom har vinster från Falkenberg. Dubbelglädje.

Elisabet. sa...

Gunnar: ja, det var bra! Nu är ni i alla fall två karlar med ,-)

Elisabet. sa...

Lilla B: du ligger där också bland lapparna ,-)

Helen sa...

Ja, va' kul!! Jag vill gärna vara med och prova lyckan!!
Kram!

Monica sa...

Å jag vill också vara me´, vad bra jag blev lite inspirationskälla, och hemligt är det också, ännu mer spännande;-), men här blir det många papperslappar så tur du avslutar imorgon:-), var en god idé för jag insåg sen att allt kunde vara lätt att glömma, att ha koll flera dar:-)

Elisabet. sa...

Helen: fixat ,-)

Monica: ja, det här helt och hållet din förtjänst det här .., och sååå roligt jag har det! Även din lapp ligger nu bland de övrigas!

Anitha sa...

Klart man vill vara med :-D
Kramar från norr!

Gerd sa...

Får jag också vara med! :)

Ruta Ett sa...

Jag vill också ligga i din tillbringare.

Elisabet. sa...

Anitha, Gerd i Norsjö och Ruta Ett: det blir lite trångt för er, men "knö ihop er bara!" Jag är såå glad att ni vill vara med.

Anonym sa...

Jag vill också gärna vara med! I morgon ska jag upp tidigt och koka risgrynsgröt till alla damer som kommer på Kvinnofrukost, med musik och meditation i kyrkan.Vi äter alltså gröten efteråt. ellem

Elisabet. sa...

ellem och Lena (har skrivit längre upp): självklart ..., era lotter finns nu bland de övriga!

Jenny sa...

även denna västgöte i exil i landet småland (sportigajenny)vill gärna vara med!

Elisabet. sa...

Jenny: lotten på plats ,-)

Hjortron sa...

Oj, det är klart att jag vill vara med!
Hälsningar från ett blåsigt Dalarna!
Kram

Elisabet. sa...

lifeblog: klart!!

Inga Wrede sa...

Vill så gärna vara med!
Inga i Vännäsby

Anonym sa...

Hej Elisabeth! Kan jag vara med mitt i flytten från Oslo till Lysekil? Flyttbyrån hämtade sakerna i går, och resten kör en vännina i morgon. Jag hoppas att jag får kopplat mig på med en gång - har fått veta att det skall fungera! Loggar mig väl in här antingen lördag eftermiddag eller söndag - om det fungerar!!
Hej så länge från Monica T. Spännande saker det här...

anna of sweden sa...

Phew. Klockan är två natten mot lördag och jag tror bestämt att jag hinner anmäla mig till denna fantastiskt trevliga lotteri.

Och så fiffigt att PV plötsligt får agera NP!

Dinah sa...

Vilken tur att jag halkade in hos dig idag, bara timmar innan lotteriet "stänger".
Jag vill gärna vara med i ditt lotteri.

bloggtant sa...

Villlllll gääärna

Elisabet. sa...

Inga i Vännäsby, Monica i Oslo, Dinah från (Adak ,-) men boendes i Järfälla (kul att du ville vara med), anna of sweden och bloggtant: såja, nu har jag gjort era lappar också!

För en stund sedan sa pv .., "hördu, dags att stiga upp, du har ju lotteriet att tänka på!"

Och tänka sig .., att ännu fler tillkommit! Ja, man har inte roligare än man gör sig här i livet.

Leina sa...

Pilutta dig, klart jag vill vara med... Om det inte är försent... =D

Elisabet. sa...

Leina: stopptid är kl.10, du hann ,-)

Anonym sa...

Vilket trevligt och omtänksamt initiativ av dig!

Önskar er en trevlig advent!

Hälsn. Lena från Gävle (f.d. Skeå-bo)

Jessica sa...

Nu hoppar jag in här i sista sekunden, på jobbet och har rast :)

Klart jag vill va med oxå!
Kul!

Elisabet. sa...

Lena från Gävle och Jessica: ni är med ,-)

Mian sa...

Jag borde kanske vara med för att bevisa att jag faktiskt inte har tur i lotterier (utan mer när det handlar om tävlingar där man skall prestera något)....
Det klart jag vill vara med - självklart!! Ffa när man får en sån fin lott.
Filmad dragning med kontrollant - najs!

Elisabet. sa...

Mian: en liten lapp med ditt namn ligger nu i tillbringaren ,-)

Evas blogg sa...

Missade det hela :/ Får jag anteckna mig till nästa lotteridag?

Anonym sa...

Hej,
Vilken fin film med lottdragningen. Jag anmäler mig till nästa (om det går redan nu).
Tessan
tessan.scilla@hotmail.com