tisdag 22 november 2011

Tur att man har en snäll chef ..


... för det kom hem lite väl mycket Garant vispgrädde idag och jag säger inte vem som har gjort beställningen, men det börjar på E och slutar på bet.

Då förstår ni.

Att vara mejeriansvarig och dessutom bröd, - ost, sill, juiceansvarig .., ja, jysses, så jag beundrar Carina som är den som i vanliga fall sköter allt detta!

Det finns helt enkelt inte ord nog, för min beundran för henne.

Och så lycklig hon ska bli vid åsynen av all grädden ....,-)

NOT.

// Bilden: alldeles nyss rastade jag harry .., då såg det ut så här vid stora lagården och den porlande bäcken. Snart iväg igen till jobbet.

3 kommentarer:

Rexxie sa...

Hur mycket är lite väl mycket i eran butik?

Elisabet. sa...

Rexxie: det finns ett oändligt antal olika gräddförpackningar! Tub på 5 dl, där är Wapnös 3 och 5 dl, där är Arla 2, 3 och 5 dl, där är ekologisk grädde i 3 dl och laktosfri grädde.
Och så Garants variant i 5 och 3 dl.
Det var på 5 dl som jag klickade in fel siffra på.
Jag hade tänkt mig 1 förpackning gånger 10, det kom sex förpackningar ,-(((
Nåja. Chefen sa att "det är mänskligt att fela ..." och vi får göra nån slags kampanj på det hela.

Rexxie sa...

"Gräddtårtans dag" lokalt?