lördag 20 oktober 2012

Dagens fönster ...

Om man tar bilen och kör rakt norrut och sedan svänger österut - den totala sträckan blir kanske en mil -, då kommer man till lilla Slöinge och där finns Solhaga Bageri och dit har jag tagit er flera gånger, via bloggen.

Nu är vi i mitten av oktober, ja, längre än så har vi kommit och det är varmt ute och fönstret in till själva butiksdelen (som är pytteliten) står på glänt.

Innan jag öppnar dörren ser jag att där är en liten kö vid disken.
Fem personer kanske, som är före mig.

Och där inne är det varmt och gott .., där finns en gammaldags soffa och två stolar .., och jag tänker att åååå, att man finge arbeta i en sån miljö - frånsett värmen från bakugnen -!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart!!!

Hedgren

SoF sa...

MMMMMYYYYYSSSS-bilder Elisabet!

Eva i Tyresö sa...

MMMM Vad köpte du?