onsdag 17 oktober 2012

Kommer ni ihåg Em ...?

Foto: Guy

I några inlägg berättar Guy från Arvidsjaur - numera boendes i Thailand - om pojken Em och hans levnadsvillkor.

Här kan man läsa om just detta.

Då tänkte jag så här .., så enkelt det skulle kunna vara att förändra en ung människas tillvaro - och inte bara hans, utan även hans mormors - om vi gick ihop några stycken och gav en månatlig summa, så där så att Em kunde påbörja en gymnasieutbildning, något som inte ens funnits i hans tankevärld!

Den tanken spinner Guy vidare på och efter ett tags funderande och prat med W, får jag ett mejl där Guy berättar hur det skulle kunna gå till och jag mejlar igen och frågar hur mycket som skulle behövas?

Ungefär femhundra svenska kronor per månad, skriver Guy.
Då skulle det täcka skolavgift, resor, mat

Så får jag någon vecka senare ett mejl från en för mig helt obekant Gunnel i Göteborg.
Hon skriver att hon har läst mina rader hos Guy och är mer än gärna med och stöttar.
Jag frågar pv och han säger också "ja".
Om jag inte missförstod det hela, är även Guy med.

Nu låter jag frågan gå vidare: finns det ytterligare någon som vill vara med?

Alla bidrag är ju guld värda, men det måste finnas en långsiktighet med i bilden .., en gymnasieutbildning är treårig och vi får ju inte bara hoppa av och låta pojkens studier gå i stöpet.

Om någon känner för det här, så hör gärna av er, så får Guy förklara närmare.
Ni kan mejla mig, så skickar jag det vidare.

Adressen: bisse151@gmail.com




Inga kommentarer: