torsdag 18 oktober 2012


Karlskrona, 11.14 ..., men igår.

Foto: Kent Nilsson
Igår var en stor dag i min blogghistoria.

För första gången någonsin kom en bild från världens bästa Agnetha i Skellefteå, och detta, att hon fått iväg en bild, får nästan betecknas som något av mirakel, ja, jag får nog ringa henne ikväll och höra hur det är fatt. Det är inte själva bilden som är ovanlig, utan mer att hon skuttade med!

Men det var inte slut med det.
Även Rexxie slog till och skickade en bild och det är inte varje dag minsann!

När jag nu på morgonen sätter mig vid datorn, kommer nästa chock, och då är det inte långt ifrån att jag faller av stolen!

Ty i ett mail upptäcker jag icke allenast en bild, utan flera .., nu från reskompisen från Växjö - från Kent -!

Ååå, så glad jag blir!

Och så här skriver han (insikt har han också):

"Hello darling!

Nu är det bäst du sätter dig ner,så du inte svimmar. Din darling i Växjö kommer nämligen med bild från dagen. Ja,faktiskt några bilder.Välj den du tycker är bäst

Jag var på vägverket i Karlskrona och gjorde förebyggande underhåll på deras fotoautomat.
Har du tagit bild för körkort,så vet du hur den ser ut.
Första bilden visar utsikten från rummet där fotostationen står.

Foto: samme herr Nilsson ...

När jag sedan skulle tala om att allt var klart,så passerade jag deras fikabord.
Lutade mig fram och tog ytterligare en bild.
Kustbevakningens båt syns och längre bort vid segelbåten ligger Karlkronas marinmuseum.

Kram Kent ."

Inga kommentarer: