söndag 9 december 2012

Dagens fönster ...

Hej Elisabet och alla bloggläsare!
 
Här kommer det ett "decemberfönster" från Lysekil.
 
Synd att man inte kan skicka dofter!
Hyacintdoft är en av de mest "Juliga" dofterna som jag vet om.
 
Det är en del personer som är allergiska.
Jag tror att man därför har manipulerat blommornas doft.
De blå doftar mest, de rosa doftar lite, och de vita doftar ingenting.
...stämmer det jag skriver här??
 
Jag menar att alla hyacinter doftade i min barndom.
 
Hälsningar från Monica i Lysekil.

2 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Första gången besöker din blogg, trevligt. jag har vita hyacinter och de doftar lite lagom.
Glad Adventsöndag
Melodys matte

Elisabet. sa...

Melody Shih Tzu: jag tänkte först att det var någon från Kina som tittat in .., ja, sen begrep jag ju, att det är en hund där på slutet ,-)
Välkommen tillbaka!
Mina hyacinter har inte börjat blomma ännu .., jag längtar! Köper nästan bara blå.