onsdag 12 december 2012

Dagens lista ...

Från pv:s brorsdotter Joanna, som tillbringat de senaste åren, minst fem,  i London, kommer den här listan.
Så här skriver hon:

"Hej Elisabet!

Hoppas allt är bra med er.

Jag var bara tvungen att dela denna med dig, om du fortfarande samlar inköpslistor.

Den låg utanför min dörr i går morse, här i London. Jag vet inte vems den är, den tillhör varken mig eller mina flatmates. men däremot någon som kanske borde se över sina matvanor!

3 x Corn on the cob (tre majskolvar)
4 apple pies (äppelpajer)
4 por wings (jag tror de menar fyra portioner "wings", alltså chicken wings som man äter här...)
Bottle of coke (En flaska coca cola)
Can of pepsi (En burk pepsi)
Chocholate thing (Choklad-sak)

Tyckte det var rätt kul! 

Annars är allt bra i London, frostigt och kallt. Det kommer rök ur munnen på toaletten... när man är snål student och inte vill sätta på dyra (gas)värmen...

Kram på er!
Joanna."

Inga kommentarer: