måndag 10 december 2012


Over and out ....

Så är alltså Nobelfestligheterna tillända - i alla fall i SVT och i alla fall just ikväll - och mellan varven att jag ägnat mig åt "quiz" och ätit hemlagad potatismos med falukorv i skivor, har jag även tittat på själva kalaset, det med stort K.

Jag tycker att kvartetten som intervjuade och höll i det hela, ja, att dom skötte sig bra.
V e r k l i g t  bra, till och med.

Anna Hedenmo är ju en klippa .., Ebba von Sydow gör mig glad .., Viktoria Düring är duktig och hon som i någon tidining påstod att en sak som var bra med att vara kändis, det var att hon slapp betala för att åka buss .., ja, hon klarade sig väl också bra.

Carl-Philip ursnygg i helskägg!
Och pristagarna tilldragande .., så är det ju, intelligens är verkligen tilldragande!

Nu blir det sänggående.

6 kommentarer:

Ulf sa...

Jag missade allt. Jobbade. Potatismos och falukorv har jag dock ett livslångt kärleksförhållande till och Nobelpris hade ju varit kul att få, så jag förstår att din kväll var bra.

cruella sa...

Jessica Edin som leder Babel var det som sa det.

OneLessKidney sa...

...och lite petimäter-aktigt så vill jag påpeka att hon heter Jessika Gedin och inget annat....

:-)

Elisabet. sa...

Rexxie: ja, jag skrev just det, men kommentaren kom inte in ,-)
Jag blev refuserad av mig själv.

Eva i Tyresö sa...

Ja vilken fest!
Men Ulf här hemma vill inte se det där som jag ser. Han vill bara höra om forskarna och deras insatser.
Frisyrer o klänningar......näe

Elisabet. sa...

Eva i Tyresö: men jag tycker båda delarna är intressanta .., och Nobelstudion, med intervjuer och reportage om pristagarna, det var det allra bästa av allt under veckans gång!