fredag 14 december 2012

Ledig dag ...

Frånsett idag, så återstår nu två lediga dagar innan det blir julafton - nästa onsdag och lördag -, sen är det rally mest hela tiden - söndag, måndag, julafton, juldagen, annandagen, fredag, lördag, söndag, måndag, tisdag och jag tänker att det blir bra med så många röda dagar på schemat.

Alltså gör jag inte mer än det jag har lust med.
Det finns människor som stressar sig halvt ihjäl före jul, men dit hör inte övertecknad.


Jag dricker ganska många koppar kaffe .., läser DN .., tittar på Musikhjälpen i tv och känner hur mycket jag tycker om denne Timbuktu som uppträdde på Slagthuset i Malmö där vi var på personalfest, ja, under ystadtiden ..., och jag tycker att han är så otroligt sympatisk och där är förskolesmåttingar som bidrar med enkronor och där är en pojke från Lerbergsskolan som i direktsändning säger att hans morbror är bäst i världen och om han vågade göra just detta - säga det i direktsändning - skulle den snälle och påhittige morbrodern skänka femhundra kronor och det hoppas man förstås att han gör .., och själv sms:ar jag in och önskar att Mauro Scocco ska få sjunga om ett vykort från New York.

Sen åker jag och handlar fågelmat .., postar vinsten till Eva i Tyresö och Monets paket har redan gått iväg .., köper en säck perfekt-i-kaminstorlek-ved och får hjälp av en schangdobel äldre man att kånka säcken till bilen .., åker hemåt, skivar äpplen åt koltrastarna .,. tittar på skidskytte .., kokar kaffe .., skriver julkort .., får ny Norran-almanacka med posten och blir överlycklig .., jag tänder en brasa och några ljus och gosar med harry.

På bilden står han och span-lyssnar efter brevbäraren i sin gula postbil.

Ja, så ser en ledig i landet Halland ut.

1 kommentar:

Elisabet. sa...

Slagthuset, heter det förstås.