torsdag 13 december 2012

Torsdagsfönstret ...

Ett annat slags liv.

Den lilla 1:an i Ystad .., 31 kvadratmeter och fyra höga fönster .., livlig trafik där utanför och grannen Erik ovanför .., Erik som rökte så mycket.

Och Eriks domp-steg mot golvet som var mitt tak.
Öppet fönster och doft av nybakat bröd från Möllers Bageri.

Det här var mitt livs första egna lägenhet; jag var fyrtionio år när den blev min - eller när jag fick nyckeln - och sju år senare hade allt möjligt annat hänt och en dag i mitten av juli tog jag mitt pick och pack och flyttade till ett annat land.

Till landet Halland.

4 kommentarer:

Eva i Tyresö sa...

så bra då fick vi möta dig!

SoF sa...

Mysig bild E!

Visst är det väl nåt speciellt med de där små lägenheterna.
Båda sönerna bor i varsin etta och jag tycker alltid det känns så trevligt där.

...eller så beror det på vem som bor i de där små hemmen. ;)

Glad Lucia-hälsningar!

OneLessKidney sa...

SoF: det beror på vem som bor där. Jag har bott i massor av små hem, och inget av dem har varit trevligt... :-)

Elisabet. sa...

Eva i Tyresö: ja, jag säger detsamma .. och det säger jag även till dig SoF och Rexxie!

Fast jag håller med SoF när det gäller små lägenheter .., dom är ofta mysiga!