tisdag 11 december 2012

DBFV för Gunnar i Jämtland ...

Som vanligt så har jag som pensionär svårt att hålla ordning på om det i dag är förra veckan eller om det är den här veckan :-)Det bästa för mig just nu är i alla fall att programmet "Musikhjälpen" har börjat. Gina, Kodjo och Jason är fantastiska ledare av programmet.
Alla har rätt till rent vatten.
Ring in en slant och hjälp till.

Gunnar. 

// Ja, gamla farbröder må vara förlåtna för att dom inte förstår vilken vecka som gäller ..., det var förra veckan, käre Gunnar, men du får vara med ändå, hälsar bloggmadamen i Halland.


5 kommentarer:

Dinah sa...

Det bästa på hela året är Musikhjälpen. Programledarna är fantastiska och är där vilken tid på dygnet man än är vaken.
Och vilken skillnad man kan göra för människor bara genom att önska musik.

Mian sa...

Aha Gunnar har platt-TV!
Nu är det snart bara jag och Bert som har gamla tjock-TV, eller? :-)

Elisabet. sa...

Dinah: jag tycker nog att det blir lite väl flamsigt mellan varven .., jag orkar helt enkelt inte lyssna, men tanken är ju väldigt bra!

Mian: ja, hur känns det ,-)
Frågetecken.

Dinah sa...

Elisabet, det är ju en del av det hela, de blir flamsigare allt eftersom veckan går och värst är det på nätterna.
Man får se många fantastiska människor. Vuxenskolans SFI (?)-grupp gav sina fikapengar = 20 kr var.
Bilbo 12 år från Krokom var nere och skänkte bort sin signerade HV71-tröja.
Såna saker är helt otroliga att se. Musikhjälpen ger mig åter tron på mänskligheten. Den skavs sen ner steg för steg under året.

Elisabet. sa...

Dinah: jo, det förstår jag .., men jag orkar ändå inte med det där snabbpratet ..., bara korta stunder ,-)