torsdag 5 september 2013

Men pElle hade blivit glad ...


Åker in till stan i akt och mening att titta på en systemkamera.
S o m   jag tittar!
Ja, jag orkar faktiskt inte titta hur länge som helst och ingen expedit kommer och frågar om jag möjligen vill ha hjälp, nej, personalen är upptagen med annat.

Så jag lämnar butiken.

I stället köper jag sillfiléer av fiskhandlaren och två hela sillar till sigge.

pElle, han blev som tokig när jag kokade sill .., åååå, så han kråååmade sig runt mattes ben och jaaaamade och hoppade upp på bänken och försökte norpa åt sig lite sill när jag spolade den i kallt vatten.

Sigge, han bryr sig inte så värst.

Och bäst tycker han ändå om harrys torrkulor.

(Vän Av Ordning behöver nu inte kasta sig på tangentbordet och berätta att katter inte ska äta hundmat, det vet jag redan. Men tack för omtanken.)

5 kommentarer:

Rexxie sa...

Läser man på Internet om katter + hundmat så kan man dra slutsatsen att Sigge kommer att dö en kvalfull död om ungefär 93 minuter eftersom han inte får i sig tillräckligt med taurinsyra, A-vitaminer och så vidare...

Tror nog att han klarar sig ändå!

Anonym sa...

Det ska ju fan vara katt med sådana premisser.
PV

Elisabet. sa...

Rexxie: ja, jag ska meddela honom att han lever farligt ...
Det är lustigt: ingenting är så smarrigt för harry, som kattmat och tvärtom är det när det gäller sigge ,-)

Anonym sa...

Grannens grönare gräs du vet! ellem

Ulrika sa...

Äh, så länge Sigge inte lever enbart på hundmat är det knappast nån fara. :-)

Katterna här gillar också torrkulor och snor gärna åt sig om de kan när Max fått mat. Och Max skulle kunna mörda för kattmaten. Fast så känner han iofs inför kattskit också. ;-D