onsdag 4 september 2013


Sånt man kan fundera över ...

Ibland häpnar jag över hur annorlunda skolan är numera.

Pv berättar ibland om ideliga omprov ..., ja, klarar man (eleven) inte att få godkänt, då kan man få göra omprov på omprov, även om det mest berott på ren och skär lättja,  detta att eleven helt enkelt inte visat  minsta lilla intresse under tidigare lektioner, ja, helt enkelt skippat dem rakt av.

I en artikel i någon av de stora tidningarna läser jag om högskoleelever som inte förstår svensk text på lite högre nivå och det kan gälla elever som i sin tur ska bli lärare.

Helt obegripligt är det ju!

Sen kan man ju fundera över vad allt detta beror på?

Herr Harrison funderar också.





4 kommentarer:

Ulrika sa...

Ja detsamma undrar jag också. När vänner visar brev från sina förstaklassares lärare, fulla av särskrivningar och annat otyg. HUR ska barnen kunna lära sig, om lärarna inte kan?? :(

Ulrika sa...

Hahahhaa...och själv kan jag uppenbarligen inte skriva ordentliga meningar... ;-)
Skyller på att jag inte druckit kaffe än. =)

Anonym sa...

Jaha, nu har jag lyckats radera mitt gmail.konto och kan inte längre skriva på min blogg ,-)

Guy sa...

Jag tror att man måste se till att läraryrket blir mera attraktivt så att fler söker till utbildningarna.
Som det nu är söker de som kan andra utbildingar till yrken där de får bättre betalt.
Vi kan naturligtvis inte fortsätta att sänka skatter utan att det märks.