söndag 1 september 2019

Dagens fönster ....


Det var Eva på Frösön som målade den här bilden som jag verkligen  ä l s k a r!
Så många minne därifrån; för övrigt den första egna lägenheten i mitt liv.

Långt tillbaka hade där varit en blomsterhandel just där - den hette Blomsterhörnan - och aldrig har väl mina pelargonior varit frodigare än under dom sju åren på Regementsgatan 19 A

Och jag planterade stockrosor utanför entrén och fick bassning av gårdskarlen, aja, baja, så fick man inte göra, men fint blev det. Och på själva trappan ut mot gatan hade jag fem krukor med blommor och ovanpågrannen Erik sa att det började bli som en mindre djungel; ja, han fick tydliga vibbar från sina många år i Brasilien.

En fungerande cykel hade jag också.
Överallt cyklade jag; till stranden vid Nya Kyrkogården ., till jobbet (tog 1 minut) och till Sandskogen och alla kvällsdopp i havet.

Och så Möllers bageri hundra meter bort.

pElle fick aldrig vara ute på gatan - då hade hans liv blivit kort - men Eva tyckte väl att det passade bra med en katt där på trottoaren och det tycker jag med.

3 kommentarer:

Evas blogg sa...

Kul att du har kvar bilden! Klart Pelle skulle va med :)

Elisabet. sa...

Eva: den sitter inramad i köket och betyder så mycket!

Evas blogg sa...

Men åh, vad fint!