måndag 2 september 2019

Igår .....


... var det födelsedag för herr pensionatsvärden, då fyllde han nämligen sextiofyra år och var så lycklig .., ja, tänk, ett nummer som kan delas i kvadrat (åtta gånger åtta)!

"Nästa gång det händer vet jag inte om jag är med .., då är det ju åttioett!" sa han glatt.

Födelsedagen blev en stillsam historia.
Vid halv tolv kom friherrinnan med väninnan Ann-Marie och knappt hade dom stängt bildörrarna och givit sig av, så dök Hilda, Patrik, Mymmel och lille Edvin upp. Nytt fika dukades fram och Edvin fick smaka morfars hembakade bullar och en liten bit syltkaka.


I present på ettårsdagen fick Edvin en cykelhjälm av sin morfar och igår - äntligen - blev det premiär på cykeln! Å, så härligt för dem alla!


Och säkerligen var det jättespännande för den här goe killen med sina stora, blå ögon!
Bilderna av Edvin och Hilda har Patrik tagit.

Innan dom åkte sin väg härifrån fick Edvin träffa även Sigge Nilsson, katten. Tänk, så annorlunda Sigge var mot honom .., eller så nyfiken han var på den där krabaten i miniatyrstorlek!

Resten av dagen gick i lugnets tecken.
Vi har verkligen kämpat med DN:s lördagskorsord, ja, vissa rutor var nästan hopplösa att få ordning på och fortfarande har vi kvar ett par olösta rader. Var det superenkelt förra gången, var det desto knepigare nu, eller så var vi helt ur form?

Nu är det alltså måndag.
Pv arbetar och har körövning ikväll .., cyklade iväg vid sextiden, kommer väl hem vid halv tio.
Jag funderar på att ta mig en rejäl utflykt.
I morgon har jag bjudit hit friherrinnan och A-M på middag (den senare vänder norrut på onsdag) och på onsdag, då är det surströmming hos grannen Birgitta (plus besök hos tandhygienisten).


Inte bara pv fyllde år, även min äldsta syster Rigmor.
Om två år fyller hon åttio ..., det är totalt för mig helt osannolikt, men ändå  .., så är det.

1 kommentar:

Ulrika sa...

Grattis grattis igen, Thomas! Vilken mysig födelsedag.:-)

Och jag blir så cykelsugen, nästa år ska jag banne skaffa mig en.