lördag 8 februari 2020

Dagens fönster ....


Titta, vilken vacker byggnad! 

Det är även den här gången min namne Elisabeth på Söder i Stockholm som fångat en hel svärm med fönster och  hon har skrivit en lista över var dom fångades, men jag blir lite kluven när det gäller den här bilden. 
Jag  t r o r  att du Elisabeth menar att det här fångades i Vasastan?  Kan det stämma?

Denna norrbottniska hade en blogg och när jag under några dagar bodde på båten Gustaf af Klint för ett eller två år sedan, då blev jag bjuden på lunch hemma hos Elisabeth. 
Vi hade aldrig träffats tidigare, men se, det blev precis som med alla andra bloggare eller bloggläsare som man årens lopp mött .., det var som att träffa en vän; en gammal bekant! 

Och Elisabeth har en sån fin hund som jag fick sitta och gosa med i soffan och underbart god mat bjöd hon på! 

Så var det. 

Uppdatering: så här skriver fönsterfångerskan.
"Nu ser jag hur min bildinfo blivit fel!! Bild 2 (den här): Tjurbergsparken.
Då vet vi.

1 kommentar:

Dubbelörn sa...

Nej! Det här vackra huset ligger helt nära mig :) Intill Tjurbergsparken.