måndag 3 februari 2020

Utflykt söderut ...


Bilden från Särdal. 

Varje kväll när jag går och lägger mig, ja, då öppnar jag fönstret i sängkammaren på vid gavel (pv ligger ju i ett annat rum; han är inte den som trakteras av öppna fönster i februari) och så ställer jag mig vid fönstret och tittar ut  en stund - igår var det stjärnklart! - och så brukar jag buga lite och säga "tack!"

Jag vet inte vem jag tackar, kanske är det bara själva livet. 
Att man fått vara med ännu en dag. 
Det där tacket och all lite sval luft som kommer in, det känns så bra. 

Så det ska jag göra om en halvtimme kanske, då, när tvätten i maskinen är klar. 
Tidigare ikväll har jag bokat fyra pizzor på Lilla Napoli i Falkenberg. Förhoppningen är att Sonja gör oss sällskap - och oss är friherrinnan, pv och jag själv -. Sonja är svårflirtad, men k a n s k e  att det går vägen. Jag försökte locka med pizza, ett glas vin och trevligt sällskap. Hon sa inte alldeles nej. 

Sen något helt annat.


Idag skulle jag köpa djupfrysta ärtor (ser att man tydligen ska skriva ärter med e) och tillaga till middagen. 
I frysdiskan låg dels den här förpackningen från Eldorado. 


Och så den här från Findus. 
Det är mycket man inte fattar här i världen, men h u r  tänkte den som designade den övre förpackningen? Var tanken att ta en bild som verkligen skulle locka till inköp? 
Den lockade i alla fall inte mig, trots prisskillnaden! 

3 kommentarer:

Bert Bodin sa...

Både ärter och ärtor är tillåtet att skriva. "Ärter och fläsk" skulle dock låta konstigt om man skrev med o.

Elisabet. sa...

Tack, herr Bodin!

Monet sa...

Såå fin bild med ån!