måndag 28 december 2020

Dagens fönster ...


Om inte om hade varit och om det varit Guy i Arvidsjaur som fångat den här bilden, då hade han kanske skrivit: "Här är några ruffiga fönster till dig Elisabet, det är ju såna du tycker så mycket om. Hoppas att dom duger?"

Men nu var det inte Guy, det var nämligen - och det har den som tittar in här säkerligen redan listat ut - annannan i Portugal! 

Hur många fönster från Portugal har dykt upp här på bloggen? 
Ja, det är som i psalmen ..."jag kan icke räkna dem alla!"
Underbart är det hur som helst! 

Om jag någon gång i livet har möjlighet att promenera längs Portos gator, då kan jag faktiskt tänka mig att bo på det här hotellet.

Och bilden togs i den gamla stadsdelen Miragaia i Porto. 

2 kommentarer:

Annannan sa...

Ska man vara riktigt noga är det mer fasaden än fönstren som är ruffiga;-)! Jag menar, för lokal standard räknas det inte som ruff!

Hotellet du länkar till ligger fint i gamla stan, bara en liten bit därifrån kan du ta spårvagnen till stranden. Det vore roligt om du/ni kom!

Elisabet. sa...

Annannan: ja, någon gång SKA det bli av.