söndag 27 december 2020

En alldeles vanlig söndag ...


Så ljuvligt! 
Tänder ljus, slingor, tar in enris och sätter i en höganäskruka i trappan till övervåningen. 
Pv tvättar bilen; jag tror att det är första gången sedan vi träffades - som HAN tvättar den, alltså -. 

Igår på stranden sträckte sig harry i ena benet när han sprang fort-fort och som alltid när han gör illa sig det minsta lilla, blir han som förbytt. Då vill han inte titta på oss, vill inte äta, darrar som ett asplöv för sig själv .., ja, han blir verkligen som just förbytt. 
Idag är han lite piggare ., viftar på svanstippen .., tar emot en prinskorv.

Det regnar ute. 
Och blåser mer än igår.


Bilden: från vintern 2011.
Ofattbart så vitt och fint det då var. Och björken som jag tyckte så mycket, den stod kvar.
Nu är där tomt.

Jag läser DN (sååå mycket intressant att ta del av!) .., skriver långt mejl till vännen Ingrid i Falun .., pratar med friherrinnan .., ger småfåglarna mat .., tvättar två sticketröjor .., vattnar blommor .., diskar .., ja, lite sånt. 

I morgon vankas vanlig vardag. 
Hjälp, så underbart! 

2 kommentarer:

Cecilia i Houston sa...

Vad skönt att höra att det finns andra som också låter bli att tvätta bilen 😀. Vi brukar låta de som servar våran bil tvätta den också (det ingår) så det blir max en gång per år... Vi har ju inte salt på vägarna så ofta (tre gånger kanske på 10 år?) så det är inte så farligt, men den är helt klart smutsigast på våran parkering.

Elisabet. sa...

Cecilia i Houston: och jag tycker sååå mycket om att ha en ren bil, men där är vi totalt i osynk, Pv och jag själv ...,-)