söndag 8 maj 2022

    Ett söndagsfönster och  lite till ...(men fångades igår).


Egentligen fler än ett fönster - fångade hos pv:s kusin Maria - som bor inne i Halmstad. Har jag någonsin tittat in i en lägenhet med större ljusinsläpp? Och likadant var det i sängkammaren och jag tänkte att .., vakna till ett hav av ljus .., men så ljuvligt det måste vara!

Sonja gjorde oss sällskap och där fanns även lilla jack-russeln Alice, nu tretton år gammal och lika dement som Nelly var. Alice travade fram och åter, fram och åter .., trodde sig om att sitta i mitt knä en stund .., så ner igen ,,,,, och väldigt spännande är det för andra hundar att hålla koll på Harrys korta svans .., nånting som han inte tycker är så värst roligt. Eller är det kanske rumpan som är lockar?


På förskolan hade tvillingarna (åtta år) fått så frön av olika slag. 
Här är det solrosfrön som förhoppningsvis ska börja gro. 

Kom hem vid halv elva kanske. Stöp i säng. 

Vaknade till reprisen av SR:s Lördagsintervju, var det Miljöpartiets Märta Stenevis tur.
Jag gillar henne skarpt .., har helt enkelt förtroende för henne och tycker att hon svarar bra. 
Har aldrig röstat på miljöpartiet, men tycker bra om henne. 
Johar Bendjelloul är programledare och sköter det jobbet med den äran!

Och idag, för övrigt? 
Vi har Hilda och Edvin på besök .., han har just kommit in och förärat mig en reflex och kollat på morfars hörapparat (den som sällan används) .., och morfar själv håller på att montera ett rejält nät, så Lykke (Tommy och Karins hund) och Harry kan leka fritt utan att hon rymmer. 
Av Ecke fick vi  säkert en tjugo meter lång stängselrulle - pv fick dra det på släp efter bilen - så tungt var det. Det blir intressant att se hur det blir

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt ljusinsläpp. Livgivande.
Men på natten vill jag ha beckmörkt. Helst ingen strimma som släpper in det minsta ljus.

Märta Stenevi tål jag inte. Skönt vi kan tycka olika och i allafall vara vänner😉

Anonym sa...

den anonyma är jag, bettan i Lund