fredag 13 maj 2022

Kväller ...

Det är fredagkväll och jag tittar på Kunskapskanalen och ett program som handlar om avloppshantering/reningsverk. Det låter väl underbart? Kanske inte, men det är oerhört intressant. 

Programmets titel är "Avloppens fantastiska resurser" och om någon annan är intresserad av detta, så finns en länk här.

Jag har länge följt ett konto på instagram som heter "Att jobba med bajs" och där får man veta vad som kan krångla och ofta krånglar i reningsverken och mycket annat. Det är helt otroligt vad som slängs i våra toalettstolar! Topz t.ex, ska inte spolas ner, inte tamponger heller (jag skäms, det gjorde jag alltid) .., inte hår .., och den som rensar när det är stopp, kan berätta om kalsonger, döda råttor, diskborstar och allt möjligt annat som då uppenbarar sig och så blir det stopp.

Oj, vad jag beundrar dessa människor!

I morgonbitti sätter jag mig på tåget till Malmö, för att ta hem vår f.d. lilla Toyota (den som Hilda fick överta) som hon så vänligt har låtit A och M låna, i väntan på elbilen. Ska bli sååå roligt att träffa dem alla och när jag åker hem, ska Lykke - en sprallig bordercollie - göra mig sällskap. 

I nära två veckor ska hon vara hos oss och oj, så lycklig Harry ska bli! 

Vad Sigge tycker återstå att se

Trevlig helg till er alla!

Inga kommentarer: